Najgorsza rada dla przedsiębiorców

Niniejszy wpis powstał na podstawie artykułu Roberta Kiyosaki.

Skąd masz wiedzieć, kogo słuchać?

            Gdy decydujesz się na otwarcie nowego biznesu, każdy członek rodziny, każdy znajomy, a nawet listonosz, ma swoje zdanie na ten temat. Gdy wspomnisz przy obiedzie o swoich dążeniach związanych z biznesem, zaleje Cię fala porad dotycząca tego, czego nie powinieneś robić. Nawet nie chcę wspominać co będzie, gdy zdecydujesz się  korzystać z pomocy Googla.

Część z tych porad będzie przydatna, a reszta nie koniecznie. Niemniej jednak, gwarantuję, że będziesz przytłoczony liczbą opinii jakie otrzymasz. Twoje zadanie to oddzielenie dobrej rady od złej, co może okazać się niełatwe.
Dobra rada może pochodzić z niespodziewanych źródeł. Ale podobnie jest ze złą, Doświadczony ekspert od nieruchomości może dać Ci złą radę, podczas gdy Twój trener na siłowni może dać Ci perełkę mądrości, która odmieni Twój punkt widzenia.
Warto dodać, że  udzielona rada,  dla Ciebie zła, dla  kogoś innego może okazać się  bardzo pomocna. Gdy więc rozpoczynasz swoją przygodę z biznesem , pierwszym zadaniem jest zrozumienie jakich rad powinieneś słuchać.

Jak odróżnić dobre od złego.
           Kiedy próbujesz określić, czy otrzymana rada jest dobra czy zła, najlepiej zacząć od tego, kto Ci jej udzielił i w jakim celu to zrobił. Zacznij od tego, kto daje Ci rady. Czy ta osoba ma doświadczenie w tym, czym zamierzasz się zająć? Czy wie, o czym mówi? Czy jej działania pokrywają się z jej słowami?

To, że ktoś opowiada Ci o wielkich działaniach nie oznacza, że tego dokonał. Ale to, że Twój sąsiad, którego znasz, prowadził sklep w Galerii i odniósł wielki sukces, więc może to jego warto posłuchać.

Jednak nie tylko czyjeś doświadczenia musisz wziąć pod uwagę, sprawdzając wiarygodność źródła. Rozpoznanie intencji mówiącego jest też bardzo pomocne. Może istnieć wiele powodów, dla których ktoś udziela Ci rady. Może ktoś chce Cię przestraszyć lub zrobić na Tobie wrażenie swoją pewnością siebie. Najczęściej zapewne próbuje Ci coś sprzedać. Bez względu na okoliczności, nie każdy ma w stosunku do Ciebie najlepsze intencje, gdy udziela Ci rady.
Słysząc czyjąś radę, upewnij się, że ta osoba ma na sercu Twoje dobro i życzy Ci sukcesów. Jej ego lub portfel nie powinny wchodzić w grę.

Przykłady złych rad.
Poniżej wymieniłem  najczęstsze złe rady, jakie otrzymują początkujący przedsiębiorcy. Bądź bardzo ostrożny, gdy napotykasz takie przejawy mądrości.

Nie rob tego.
Najczęstsza rada mówi , abyś w ogóle nie zaczynał. Na początku każdy Ci tak doradzi, szczególnie jeśli jest to twój pierwszy biznes lub gdy porzucasz pracę dającą Ci stałe wynagrodzenie.

Ta rada przybiera różne kształty i formy. Ludzie będą Ci opowiadać niestworzone historie o tych, którzy próbowali i doznali niepowodzenia zakładając swój pierwszy biznes. Będą Ci wspominać o wielu powodach, dla których powinieneś zachować swoją „pewną” pracę, nie ryzykować swoich pieniędzy i czasu.

Nawet doświadczeni biznesmeni spotykają się z taką radą. Słyszą aby nie podejmować ryzyka inwestując w nowe przedsięwzięcie  lub rozwijając jakąś część  istniejącego już biznesu.

Nie słuchaj takich rad – no chyba, że twój biznes polegać ma na skakaniu z samolotu bez spadochronu. Nie pozwól,  aby  wątpliwości innych powstrzymywały Cię przed zmianą swojego życia na lepsze.

Postępuj na wzór tego biznesu lub tej osoby.
Każdy chce porównać Twój biznes do innego. Nawet Ty się na tym łapiesz, gdy opisujesz swoje przedsięwzięcie. Porównania mogą być użyteczne tak długo, jak Ci nie przeszkadzają w stworzeniu biznesu, który jest odpowiedni dla Ciebie.

Twój biznes powinien odzwierciedlać Twoje wartości, cele, i priorytety. Istnieją wspaniałe modele biznesu, które mogą posłużyć jako punkt wyjścia, gdy nakreślasz strukturę swojego biznesu. Ale nie próbuj dosłownie kopiować czyjegoś biznesu.
Skorzystaj ze swojej kreatywności i stwórz biznes, który jest naprawdę Twój. A gdy ludzie będą próbowali Ci powiedzieć, że powinieneś  postępować jak ktoś inny, przypomnij im, że jesteś sobą.

Najpierw wróć do szkoły.
Wielu ludzi powie Ci, że zanim zaczniesz działać w biznesie , powinieneś skończyć właściwą uczelnię.

Nie ma nic złego w powrocie do szkoły. Ludzie cenią sobie zdobycie kolejnego dyplomu. Ale bądźmy szczerzy. Nie  potrzebujesz nowego dyplomu, aby zacząć prowadzić biznes.
Niektórzy spośród tych, którzy odnieśli wielki sukces w biznesie, porzucili studia, a nawet szkołę średnią. Nie zalecam abyś poszedł w ich ślady (ale bądź sobą).
Nie słuchaj jednak rady mówiącej, że musisz wrócić do szkoły lub, że musisz zdobyć taki czy inny dyplom, zanim zaczniesz prowadzić biznes, który odniesie sukces.

Uzupełnij powyższe stwierdzenie wpisując: ludzi lub biura, lub wizytówek, lub inwestorów…
Rozumiesz co mam na myśli?
Ludzie będą Cię przekonywać, że potrzebujesz wielu rzeczy, aby wystartować biznes. Ale tak naprawdę to,  czego potrzebuje większość przedsiębiorców, to pomysł i komputer.
Pamiętaj, że żyjemy w epoce informacyjnej, w której zasoby i talent są w zasięgu przycisku na klawiaturze.
Nie musisz zatrudniać kompletnego zespołu, aby zarządzać prawdziwym biznesem. Jedni z tych, którzy w naszych czasach odnieśli największy sukces w biznesie, zaczynali od współpracy z wirtualnymi asystentami. Możesz uzyskać pomoc za niewielką cenę, nie wspominając już o dostępnej technologii, która może zautomatyzować wiele Twoich zadań.
Nie musisz już mieć nawet biura. Możesz pracować u siebie w kuchni, kawiarni lub bibliotece – wszędzie, gdzie masz dostęp do Internetu.

Ludzie są często przytłoczeni trudami, gdy zaczynają działać w biznesie, bo myślą, że potrzebują tego wszystkiego, co zazwyczaj kojarzy im się z działaniem firmy: wielkie mahoniowe biurko, wyszukane wizytówki czy strony internetowe „z wodotryskami”.
Może pragniesz tych rzeczy, ale prawda jest taka, że współczesny biznes jest elastyczny i łatwiej go dostosować do aktualnych potrzeb  niż to bywało w przeszłości. Możesz stworzyć biznes na swój własny sposób.

Jedyna rada mająca znaczenie.
          Istnieje naprawdę wielki zasób informacji dostępny dla tych , którzy startują swój biznes. Daje to pewien komfort, dostarcza wielu pomysłów i wskazuje kierunki działania. Nadmiar informacji może też być przytłaczający , gdyż wiele razy jedne rady stoją w sprzeczności z innymi.

Dlatego tak naprawdę jedyna osoba, której powinieneś słuchać jesteś TY sam. Słuchaj rad innych ludzi, zbieraj różne opinie, dziękuj ludziom za ich radę i postępuj według własnego uznania.

Tak powstają firmy , które odnoszą SUKCES.

 

Mój komentarz.
Wszystkie powyższe rady przekazane przez Roberta Kiyosakiego dotyczą w znacznym stopniu ludzi rozpoczynających biznes w marketingu sieciowym, przeważnie te złe.
Trzeba być bardzo odpornym na takie rady, trzeba mieć swoje mocne „DLACZEGO” aby się nie załamać już na samym początku.
Musisz wiedzieć, że absolutnie wszyscy Twoi upline, są bardzo mocno zainteresowani tym, abyś Ty osiągnął SUKCES.
Najnowszy trend w marketingu sieciowym to softmarketing.
Z grubsza , jest to wyższa forma marketingu sieciowego, w którym ujęto wszystkie zalety z biznesów działających w systemie tradycyjnym, korporacyjnym czy franchisingu.
Człowiek jest w centrum, a firma oparta jest na trzech filarach: zdrowiu, finansach i rozwoju osobistym.
Taki model biznesu działa w firmie DuoLife.

Jeżeli interesuje Cię metoda softmarketingu, to zapraszam na webinary z tej dziedziny, które odbywają się w każdy poniedziałek i w środę o godź 12 tej i 20 tej.
Wystarczy zarejestrować się klikając na poniższy link lub wpisując go do przeglądarki Internetowej :

https://duolifeonline.pl/softmarketing-v2/?r=zenon

Wspaniali lektorzy , liderzy biznesu, przekażą Ci wiedzę  na temat tego najnowszego trendu w biznesie sieciowym. Znajdziesz tam niesamowitą wiedzę na ten temat.

 

Jeżeli powyższe rady zaciekawiły Cię, to zostaw po sobie krótki komentarz na ten temat.

Dziękuję

Zenon Filipowski

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *